Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk honlapunkon. Az oldal használatával Ön beleegyezik a "sütik" használatába.

Szállj versenybe hozzáadott értékkel!

  •  Tudásmorzsák
  • 2016-12-14 12:25:00
  • Békési Brigitta (Beautyrobic edzés megalkotója, Franchise hálózat tulajdonos, FIVOSZ „Jövő reménysége” díj nyertese)
Azt gondolom, semmi újat nem árulok el azzal, hogy a 21. században a globalizáció már oly mértéket öltött, hogy gyakorlatilag bármire is van szüksége az embernek, az internet segítségével az egész világ ott hever a lába előtt, hogy kiszolgálhassa a felmerülő igényt. Ma már nem extra dolog, hogy Kínából, Amerikából vagy bárhonnan megrendeljük azt, amit úgy ítélünk, hogy ár-érték arányban a legmegfelelőbb számunkra. Ha ezt azonban a vállalkozó szemszögéből nézzük, akkor ez azt is jelenti, hogy a versenytársaink nem csak a saját városunkból, vagy a saját országunkból jönnek, hanem gyakorlatilag az egész világból.

Az jó ár nem mindig kifizetődő

Nagyon sokan, akik nem képzik magukat megfelelően, egyetlenegy eszközt ismernek arra, hogy kiemelkedjenek a versenytársaik közül, ez pedig az árazás. Megpróbálják minél lejjebb vinni áraikat, hogy tőlük vásároljanak. Ezzel csak az a probléma, hogy amikor az egész világ a konkurenciád, akkor figyelembe kell venni azt, hogy vannak országok, ahol az átlagkereset a töredéke a te országod átlagkeresetének, vagy ahol az adók mértéke kevesebb, és így bármennyire is szeretnéd a legjobb áron adni, egyszerűen képtelen leszel rá, és mindig lesz nálad olcsóbb. Arról nem beszélve, hogy, ha nincs megfelelő mennyiségű profit, akkor nincs pénz a folyamatos fejlesztésre, ami egy vállalkozásnak általában a végét jelenti.

Akkor mégis, hogyan tudsz kezdőként kiemelkedni úgy, hogy képes legyél harcba szállni a nagy cégekkel és méltó ellenfélként be tudj szállni a küzdelembe?

A válasz: Hozzáadott érték

A hozzáadott érték az a kulcsszó, ami képes lesz kiemelni téged a versenytársaid közül, amivel képes lehetsz kialakítani egy olyan árat, ami profitot hoz neked, és ami segítségével a magas ár ellenére is lesznek vásárlóid, mert többé nem az ár alapján fognak téged választani, hanem a hozzáadott értéked alapján.

Ki kell, hogy tűnj a versenyből és jól meg kell különböztesd magad a versenytársaktól!

Legyél más és jobb!

Amikor kommunikálsz, akkor azt kell kommunikálnod, hogy mitől vagy te több, jobb és más, mint a konkurencia. Ha ezt sikerül jól meghatároznod, akkor onnantól kezdve gyerekjáték lesz a megfelelő pozicionálás. Könnyebben tudod kommunikálni, hogy ki vagy és mit tudsz nyújtani. A célcsoportod így képes lesz rád találni, és mivel azt nyújtod, amire szükségük van, ezért többé már nem az ár lesz a domináns tényező, amikor a vásárlási döntésüket meghozzák. Gyakorlatilag az egész márkádat rá tudod építeni arra, hogy neked mi a hozzáadott értéked.

Sokan azért nem mernek belekezdeni egy új vállakozásba, mert azt gondolják, hogy valami teljesen újat kell létrehozni a piacon és neki nincs semmi ötlete, hogy mi az az új, ami sikeres lehetne. Ez nagyon nagy tévedés.

Újat létrehozni nagyon nehéz, hiszen ott meg kell teremteni az igényt is, ami rengeteg energia és igen költséges dolog. Ha azonban egy meglévő problémára, igényre létrehozol egy jobb/más alternatívát, mint ami eddig volt, akkor hihetetlen magasságokba tudsz eljutni. Gondoljunk csak bele, hogy az Apple mit csinált. Létezett mobiltelefon az iPhone előtt is, csak még nem volt okos. Az ő hozzáadott értékük ez volt, és ez repítette fel őket a világ legjobbjai közé. Ugyanúgy mondhatnám példának a Facebookot. Előtte több ilyen jellegű oldal létezett. Már ismert volt a Myspace, sőt Magyarországon az iwiw hódított. A Facebook annyit csinált, hogy hozzáadott értéket adott ezekhez az oldalakhoz (üzenőfal).

Ki kell tűnj valamivel a versenytársaid közül!

Nem kell mindenben neked lenni a legjobbnak, de valamiben másnak és jobbnak kell lenned. Itt nem kell nagy dolgokra gondolnod. Nem kell feltétlen Steve Jobsnak lenned és terméket fejlesztened. Gondolhatsz arra is, hogy a legmagasabb minőségben szolgálod ki a vásárlóidat, hogy nálad igazán VIP ügyfeleknek érezzék magukat vagy nálad van a legszélesebb választék, vagy te vagy a leggyorsabb, amikor szükség van a termékedre/szolgáltatásodra. Egy biztos, valamiben neked kell lenni a „leg”-nek és erre kell építened a kommunikációdat, hogy ezt megismertesd az emberekkel.

Így könnyedén rád talál a célpiacod és mivel számukra te leszel a tökéletes megoldás, ezért nem fognak lecserélni, ha a konkurenciád olcsóbban adja azt, amit te kínálsz.

Megosztás