Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk honlapunkon. Az oldal használatával Ön beleegyezik a "sütik" használatába.

Marketing, ami nem csak sikeres, de szívből jön?

  •  Tudásmorzsák
  • 2016-12-14 10:00:00
  • Tölgyessy Zsófia, tolgyessyzsofi.hu
Avagy 7 kérdés amit mindenképp tegyél fel magadnak!
Az iskolai definíció szerint: A marketing egy olyan koncepció, amely a piac igényeiből kiindulva fogalmazza meg a vállalat, vállalkozás, tervszerű, hatékony gazdálkodásának feladatait.

De mi van akkor ha ez egy picit már elavult gondolat és a marketing ennél sokkal több? Főleg az egyéni vállalkozások kapcsán. Hiszen az egyszemélyes vállalkozások nagy része a szenvedélyünkre épül. Arra, hogyan tudjuk eljuttatni a termékeinket, szolgáltatásainkat, ami a mi egyedi tehetségünkre, ötletünkre épül, az ideális ügyfeleinknek.

Már nem csak arról szól, hogy minél többet eladjunk, minél több embernek. Mindezt, a versenytársainkat árgus szemekkel figyelve, őket megelőzve. Egyre több olyan nyitott gondolkodású vállalkozó van, aki nem csak a profit termelésére figyel, hanem a szűkebb és tágabb környezetére egyaránt, ráadásul azt sem hagyja figyelmen kívül, hogy a vállalkozását örömteli módon építse, a marketingje, értékesítési módszerei szívből jöjjenek. Ez az inspirációs marketing.

Íme 7 kérdés, amit tegyél fel magadnak, ha fontosnak tartod, hogy  marketinged őszinte legyen, összhangban Veled:


1) Mi a célom a vállalkozásommal?

Azt tanították nekünk, hogy a vállalatok, vállalkozások egyetlen célja a profit termelés. Persze, fontos, hogy mennyi bevételt termelsz. De mi van mögötte? Mi a személyes sztorid, célod? Miért fontos számodra, hogy eljuttasd a termékeidet a vevődhöz? Mit szeretnél elérni vele?

Amikor hátrahagytam a felsővezetői mókuskereket, tudtam, hogy olyan dologgal szeretnék foglalkozni, ami igazi értéket teremt. Régebben azt gondoltuk, hogy jó ügyet csak egy alapítvány vagy jótékonysági szervezet szolgálhat és hogy ez lehetetlen az üzleti világban. Mára ez teljesen átalakult. Igazi változást érhetsz el a vállalkozásoddal.


2) Mit árulok igazán?

Mi az, amit igazán árulsz? Nem a termékedet, vagy a szolgáltatásodat. Nézz mögé. Milyen problémára ad megoldást? Mit fog érezni az ideális vevőd, ha megadja neked a bizalmat?
Próbálj meg elvonatkoztatni attól a listától a fejedben, hogy a terméked kiváló minőséget, magas szintű elégedettséget, csúcs szuper minőségű valamit ad. Ez egy picit sablonos. A jó minőség alap elvárás. 

Tipp: Bátran vidd bele magadat, a személyiségedet a márkádba, sokkal autentikusabbá, őszintébbé fog így válni és az ideális ügyfeled könnyebben fog tudni kapcsolódni hozzád.


3) Ki álom ügyfelem, vevőm?

Ha most belépne valaki az ajtón és ujjongva akarná megvenni tőled a termékedet, ki lenn ő? Kivel dolgoznál együtt a legszívesebben? Határozd meg!

Nem mindegy, hogy kik a vevőid, főleg, ha szolgáltatást kínálsz, hiszen nap mint nap fogsz velük együtt dolgozni. Beleteszed a tudásodat, az idődet, az energiádat. Igaz, hogy ő fizet érte. De attól még ugyanolyan fontos, hogy te is olyan emberekkel dolgozz együtt, akik igazán örülnek neki, hogy támogatod őket a termékeiddel.

4) Hogyan tudom őt a leginkább támogatni?

Néhány kérdéssel korábban megválaszoltad, hogy mi az ideális ügyfeled problémája. Most vegyél elő egy fehér lapot, az egyik oldalt írd tele a problémájával, a másik felét pedig azzal, hogy milyen megoldást szeretne.

Most vegyél elő még egy lapot és sorold fel, hogyan tudnád őt a leginkább támogatni. A termékeiden kívül. Adj neki minél több értéket, tudást, segítséget, hogy megismerje a szakértelmedet. Így meg tudod alapozni a bizalmát a termékeid, szolgáltatásaid kapcsán.


5) Őszintén kommunikálok hozzá?

Azt kommunikálod neki, amit hallani akar, vagy azt, ami te vagy? Minél őszintébb a kommunikációd, annál jobb. Vidd bele a személyes gondolataidat, történtedet, vállald be, ha hibázol, legyél ember. Értékelni fogják a természetességedet.

Persze kell kommunikálnod a termékedről, esetleg annak technikai részletiről, de mellette bőven elfér a lazább hangvétel is.


6) Milyen marketing eszközöket szeretnék használni?

Azt mondják mindenképp blogolj, írj hírlevelet, legyen weboldalad, csinálj Facebook oldalt stb. De mi van akkor, ha pl. utálsz írni és képtelen lennél cikkeket gyártani a blogodra hetente kétszer? Akkor ne tedd. Ha úgy érzed, hogy nagyon muszáj a termékedhez, meg is bízhatsz valakit, hogy írjon neked.

Tipp:Gondold végig, hogy mi van összhangban veled és mi nincs, azokra a dolgokra fókuszálj, amit szívesen csinálsz. Abba fektesd az energiádat, a többi hagyd el, vagy bízd rá egy szakértőre.


7) Jól érzem magam a vállalkozásomba?

Fontos, hogy jól érezd magad. Mert nap mint nap fogsz benne dolgozni. Csak az fenntartható hosszútávon, ami örömteli.

Hogyan tudnád a leginkább jól érezni magad benne? Fordítasz időt a feltöltődésre is? A vállalkozás lehetőséget teremthet arra, hogy abból élj meg, amit szeretsz, olyan módon, hogy saját magad osztod be az idődet. Figyelj rá, hogy tényleg így legyen, mert akkor valóban egy csoda.

Megosztás