Honnan tudom, hogy versenyképes e a termékem? A válasz egyszerre bonyolult és nagyon egyszerű: attól függ. Attól függ kinek akarom eladni a termékemet. Tudnom kell, mit tudnak a többiek, és azt is, mit akarnak az emberek. Mert nem mindenki akarja, vagy engedheti meg magának a csúcsmodelleket. Ha ez nem lenne igaz, akkor mindenki Ferrari, McLaren, Bugatti és hasonló csúcs autómárkákat venne (amúgy még ebben a szegmensben is hatalmas az árverseny, így itt se lenne senki egyedül).
Ha el akarjuk adni a termékeinket, akkor két dolgot kell megvizsgálnunk: Mit akarunk eladni és milyen alternatívák vannak a piacon (közvetlen vetélytársakat, helyettesítő termékeket és egyéb alternatívákat is), valamint hogy kik vásárolnak ilyen termékeket illetve kik akarnának még ilyen termékeket, de eddig valamiért nem vettek? Apró súgás, az utóbbi adja a nagyobb növekedési lehetőséget. Egyszerű példa a terepjárók fejlődése. Egyszerű vidéki autókból mára már városi drága gépjárművek lettek, mert célcsoportot váltottak (vidéki vagy vidékre járó férfiakról családanyákra a 90-es években – USA Jeep Grand Cherokee).
Mielőtt rátenyerelünk a pánikgombra, nézzük meg ki veszi a mi termékünket a piacon (beleértve a konkurenciát is). Miért veszik, mire használják, és mennyit hajlandóak költeni? Utána vizsgáljuk meg, hogy a mi termékünk hogyan tud az ő életükben változást hozni vagy megoldást adni? Nézzük meg, van-e olyan célcsoport, akit a többiek figyelmen kívül hagytak eddig? És ha igen, van e ott pénz? Senki nem akar pénztelen embereknek eladni, csak a bankok, és nekik sem lenne szabad. Továbbá nézzük meg, miként vásárolnak, hogyan döntenek, milyen vásárlási utat járnak be, kik befolyásolják őket és honnan szereznek információt? Ha mindez az ismeret a birtokunkban van (jelzem semmibe sem kerül, hiszen az interneten minden ott van, csak keresni és olvasni kell okosan), akkor elemezzük ki a saját termékünket is, hogy láthassuk hogyan kell kommunikálnunk amink van, illetve mit kell változtatnunk az eladáshoz azonnal vagy a jövőben.
A lényeg saját céges értékeink elemzése és megfelelő kontextusba helyezése a számunkra megfelelő célcsoport számára. Ha ez megvan, csak kitartó munka kell és a végeredmény nem marad el.