Tény, hogy minden iparágban bizonyos cégek egyértelműen átveszik a piacvezetők szerepét, egyrészt innovatív ötletük, másrészt eredeti és egyszerűen használható termékek forgalmazása által. És végül vannak olyanok, akik valóban csak a megfelelő időben a megfelelő helyen voltak. A következőkben néhány olyan céget említünk meg, amelyek kétség kívül sikertörténetükkel jelképesek a modern üzleti világban.
Inspirációra a Red Bull feltalálójának, Dietrich Mateschitznek a thaiföldi látogatása során volt része. Később a thai koffeinnel és taurinnal dúsított Krating Daeng nevű italt Europába importálta. A Mateschitz által ízben és receptben megváltoztatott ital a Red Bull Energy Drink néven először az osztrák piacon jelent meg, 1987-ben. Különböző sportesemények szponzorálása, mint a Red Bull repülőnap, formula és gokart versenyek révén, vagy speciel a Motocross freestyle megrendezésével az energiaital nagy népszerűségre tett szert. Napjainkban főképp a fiatalok és a klubélet kultusz-italává vált. A termék közkedveltségét az aktuálisan több mint 165 országban való forgalmazás tükrözi leginkább.
Mark Dixon sikertörténetét nagyon kevesen ismerik. Mint sok más sikeres vállalkozó története, az Essex-ből származó angol vállalkozó karrierje is már iskolás korban elkezdődött. A törekvő kisfiú a szünetben szendvicsek eladásával kereste pénzét. Az iskola befejeztével, 16 évesen vette meg az első mobil hot dog standot, amit majd hét másikkal bővít. Népszerűségét a később megalapított “The Bread Roll Company”-val fokozta. Miután 1988-ban kiszáll az említett üzletből Brüsszelbe költözik. Az ottani tartózkodása alatt, a találkozójukat kávézóban vagy hotelekben tartó üzletemberek megfigyelésénél tűnik fel neki, a rugalmasan bérelhető munkahelyi megoldás hiányossága. Ezzel a piaci elképzeléssel már 1989-ben megnyitotta az első Regus irodaházat, ahol az ügyfelek egy bizalmasabb környezetben tudták bonyolítani adandó üzleteiket. A Regus cég ma már több mint 1500 irodaházat működtet a világ 600 városában, és ma már világszerte az egyik legnagyobb rugalmas munkahelyet szolgáltató céggé vált.
Szűk 70 év alatt nőtte ki magát mára McDonald's – kezdetben egyetlen egy étterem indításával – a gyorséttermek globális piacvezetőjévé. A népszerű vállalkozás napjainkban mintegy 1,8 millió dolgozójának köszönhetően több mint 27,5 milliárdon felüli éves forgalmat ér el. A közhit ellenére a választékukat világszerte nem egységesen kínálják, hanem a helyi termékek ízbeli specifikusságát figyelembe véve alkalmazkodnak az adott elvárásokhoz. Így Kínában tradicionális tésztalevest reggelizhet a kuncsaft, amíg Ausztráliában és Európában egyre nagyobb népszerűségre tesznek szert a McCafé kávéház termékei. A cég mérhetetlen sikere végett az évtizedek során számos irigy kritikus véleményének volt kitéve. A legnagyobb kritikát az egészséges táplálkozást illette, mire a McDonald's okosan számos új egészséges termék bevezetésével reagált. A piac elvárásaira való figyelés és az alapvető értékek követése tette az óriási sikert lehetővé. Ugyanúgy a gazdasági sajtók, mint a McDonald's munkavállalói számára közismeret a „Quality, Service, Cleanliness, Value for money” fogalma. A négy értéket követve, ami a minőségre, a szolgáltatásra, a tisztaságra és az árnak megfelelő kínálatra vonatkozik, McDonald's kétségtelenül piacvezető marad a gyorséttermek körében.